alt text alt ext
Enkäter Belöningar ERBJUDANDEN X2 Märken Upptäck
{{vm.user.firstName}} Konto
Mina uppgifter Enkäthistorik Belöningshistorik Hjälp Logga Ut
alt text
Enkäter ERBJUDANDEN Belöningar Upptäck Märken Enkätprofil
Konto Mina uppgifter Enkäthistorik Belöningshistorik Preferences Hjälp Logga Ut
alt text
{{authHeader.user.firstName}} {{authHeader.user.formattedBalanceAvailable}}
Enkäter {{authHeader.availableSurveys.length}} Rewards Märken Upptäck {{authHeader.authService.profileComplete}}% Enkätprofil Konto Mina uppgifter Enkäthistorik Reward History Preferenser Hjälp Logga ut

Hjälp

Vanliga frågor Kontakta oss

Vi har uppgraderat din Din åsikt-upplevelse!

Allt om Din åsikt

 

Vad har ändrats?

Din åsikt har fått en ansiktslyftning och visar upp ett helt nytt utseende med en ny färgpalett. Det är också enklare att navigera på vår webbplats så att du enkelt kan bläddra bland dina tillgängliga enkäter och premier. Webbplatsen är fullständigt tillgänglig i mobiler så att du kan fylla i enkäter och uppdatera din profil på språng och den är mer givande eftersom båda dessa faktorer gör att det går snabbare och enklare än tidigare att lösa in premier.

Måste jag registrera mig igen?

Nej, dina kontouppgifter förbli exakt samma som tidigare, statusen för ditt medlemskap bör inte ha ändrats. Du får tillgång till ditt konto genom att logga in som vanligt. Du tillfrågas att välja en säkerhetsfråga vid första inloggningen.

Hur får jag tillgång till mitt konto?

För att logga in klickar du bara på knappen "Logga in" längst upp till höger på skärmen. När du är inloggad, klicka på ditt namn och rullgardinsmenyn "Konto" för att se alla aspekter av ditt konto, inklusive din Enkäthistorik och Premiehistorik.

Kan jag fortfarande lösa in de poäng jag tjänat?

Självklart! Du hittar alla premier du tjänat hittills på din instrumentpanel och du får en bättre bild av din Premiehistorik och Enkäthistorik i avsnittet Konto.

Allmän information
Hur fungerar det?

Din åsikt är en marknadsundersökningspanel som specialiserat sig på betalda enkäter online och ägs av Dynata, en global ledare inom digitala panelundersökningar. Våra medlemmar har alla valt att gå med i panelen, att fylla i enkäter och tjäna premier som kan bytas ut mot kuponger från kända varumärken när tröskeln på 100 kr nås.

När du väl har blivit medlem i Din åsikt kommer du bli inbjuden att fylla i enkäter online. Dessa enkäter skickas till dig via ett e-postmeddelande eller kommer att visas på din instrumentpanel. Genom att klicka på enkätlänken i e-postmeddelandet eller knappen ”Starta enkät” på instrumentpanelen, kommer du att tas till enkäten online där du kan fylla i dina svar. Dessa enkäter ger oftast mellan 4kr och 35kr, men ibland kommer vi att skicka dig korta enkäter som hjälper oss att lära känna dig bättre och som är obetalda. Men de tillåter oss att fortsätta uppdatera din profil så att vi kan fortsätta att skicka relevanta enkäter för dina specifika intressen.


Vilka är Din åsikt?

Dynata Global UK Limited är en ledande online fältarbetes- och panelspecialist som äger varumärket Din åsikt. Dynata samarbetar med välrenommerade forskningsorgan och företag för att underlätta deras förståelse av konsumenterna genom att få synpunkter från verkliga människor som dig i sina undersökningar. För ytterligare information om Dynata, se avsnittet företagsinformation .


Hur kommer jag i kontakt med Din åsikt?

Om du har frågor om några aspekter av vår tjänst eller om du vill ge några förslag för att förbättra vår tjänst, använd kontaktformuläret på vår webbplats. För att säkerställa ett snabbt svar på din fråga, ange ämnet på din fråga och ge oss så mycket information som möjligt, inklusive relevanta uppgifter som undersökningsnummer och inlösningsdatum för presentkort.


Hur tjänar Din åsikt pengar?

Marknadsundersökare är intresserade av dina åsikter. Vi hjälper dem genom att förse dem med dina åsikter om frågor som rör deras kunders behov via enkäter. Av denna anledning debiterar vi undersökarna för att samla in åsikter från våra medlemmar som kan tänkas vara kunder till deras produkter och tjänster. Våra medlemmars synpunkter och åsikter är naturligtvis mycket viktiga i denna process och eftersom marknadsundersökare är villiga att betala för denna information skickar vi en del av den betalningen direkt till dig i form av premievaluta!

Registrering
Hur går jag med i Din åsikt?

För att gå med i vår panel, besöker du registreringssidan och slutför registreringsprocessen. När du väl är registrerad kommer du att få ett aktiveringsmeddelande via e-post. Klicka på länken i e-postmeddelandet och aktivera ditt konto. Om du har registrerat dig men inte har fått eller om du oavsiktligen raderat ditt aktiveringsmeddelande behöver du inte oroa dig, vi skickar en påminnelse vi e-post inom några dagar.


Jag har angett en e-postadress för att registrera mig och får ett meddelande om "ogiltig e-postadress".

Det finns flera orsaker till detta, se till att du har angett den fullständiga adressen i rätt format, att du inte har registrerat tidigare på panelen med samma adress och att din IP-adress är för rätt region. Kontakta oss om du fortfarande har problem.


Vad kan jag göra om det inte går att registrera mig?

Vårt säkerhetssystem kan blockera en IP-adress eller internetdomän som används av många människor. Försök att registrera dig från en annan dator, plats och/eller e-postadress.


Måste jag vara bosatt i Sverige?

Ja, denna Din åsikt-panel är endast för människor som är bosatta i Sverige.


Kommer ni att kontakta mig för ytterligare information?

Ibland skickar vi ett kort frågeformulär till dig via e-post för att se om du passar för ett visst undersökningsprojekt. Dessa korta frågeformulär tar bara några sekunder att fylla i. Vi kan till exempel fråga dig om du har en DVD-spelare, om vi letar efter ägares åsikter om vissa typer av DVD-spelare. Vi krediterar inte ditt Din åsikt-konto för att fylla i dessa, men du kan bli utvald till en fullt betald enkät som ett resultat.


Vad är minsta ålder för att registrera sig på Din åsikt?

Den minsta åldern för att registrera sig är 16 år, det är tyvärr ett rättsligt krav och vi kan inte acceptera några medlemmar under den åldersgränsen.


Kommer mina personuppgifter att vara säkra?

Absolut! Du kan lita på att vi håller dina personuppgifter säkra och borta från externa parter. De uppgifter som du tillhandahåller oss kommer endast att användas av Din åsikt i undersökningssyften. Se vår Integritetspolicy , som förklarar hur vi behandlar dina personuppgifter. Vi baserar vår verksamhet på två värdefulla koncept: förtroende och kvalitet. Vi kommer aldrig att kontakta dig i marknadsföringssyfte, endast för marknadsundersökningar. Alla uppgifter som skickas till associerade marknadsföringsbyråer är anonyma.


Kan jag registrera mig mer än en gång på Din åsikt?

Nej, vi tillåter endast ett konto per person.

Medlemskonto
Finns det en minsta medlemskapsperiod?

Nej, inte alls, du kan vara medlem så länge du vill.


Kan jag återaktivera mitt konto om jag inte har använt det under en tid?

Om du vill återaktivera ditt konto när som helst inom 365 dagars avaktivering, kontakta oss och välj "Fråga om registrering" som ämne och vi svarar gärna på din begäran.

Men om du vill avregistrera dig, även om vi alltid är ledsna om våra medlemmar lämnar oss, hittar du en avregistreringslänk i varje e-postmeddelande du får från oss. Alternativt kan du avregistrera dig när som helst genom att gå till avsnittet Preferenser i ditt medlemskonto eller kontakta oss direkt.


Hur kontrollerar jag mitt saldo?

Du kan när som helst se ditt kontosaldo och dina väntande krediter genom att logga in på ditt konto och ditt saldo visas hela tiden på din instrumentpanel och i den övre menyn när du är inloggad.


Hur uppdaterar jag mina kontouppgifter?

Om du vill göra några ändringar i ditt konto, logga in och klicka på ditt namn och rullgardinsmenyn "Konto" för att göra nödvändiga ändringar.


Varför kan jag inte logga in?

Se till att du använder rätt inloggningsinformation och har stavat dem rätt, kom ihåg att hela e-postadressen är ditt användarnamn, inklusive domänen. Lösenord är skiftlägeskänsliga så kontrollera att Caps Lock är avstängt.

Om du fortfarande inte kan logga in, kontrollera följande inställningar på din dator:

  • Se till att cookies är aktiverade
  • Se till att Internetleverantörsinställningarna inte blockerar åtkomst till vår webbplats
  • Ta bort annonsprogram och/eller spionprogram från ditt system
  • Se till att din webbläsare inte blockerar åtkomst till vår webbplats
  • Se till att ditt antivirusprograms inställningar accepterar vår webbplats
  • Se till att dina brandväggsinställningar accepterar vår webbplats
  • Se till att du lägger till webbplatsen för Din åsikt www.dinasikt.se som en pålitlig webbplats i din webbläsare genom att välja Verktyg - Internetalternativ - Betrodda platser från verktygsradsmenyn

Om du fortfarande har problem skriver du in www.dinasikt.se i webbläsaren istället för att följa länken i en enkätinbjudan.


Vad gör jag om jag har glömt mitt lösenord?

När du försöker logga in finns en länk som du kan använda för att återställa ditt lösenord. Klicka på den länken och följ de enkla anvisningarna som gör att du kan återställa ditt eget lösenord.


Vad är mobilverifiering?

För datasäkerhet och för att skydda dina inkomster måste du verifiera ditt konto med ett giltigt svenskt mobilnummer innan du kan lösa in en premie.
När vi har fått ditt mobilnummer skickar vi en bekräftelsekod som du behöver för att få åtkomst till att lösa in premien.

Om du inte har en mobiltelefon kan du fortfarande verifiera ditt konto med ett fast nummer. 

Obs! Om du vill lösa in mer än en premie inom en 7-dagarsperiod kan du bli ombedd att upprepa mobilverifieringen för varje transaktion.


Varför måste jag verifiera mitt konto med ett mobilnummer?

Mobilverifiering är ett extra steg för ytterligare datasäkerhet för att skydda ditt konto och ditt premiesaldo innan du kan lösa in en premie.

Detta är endast för dataskydd - vi kommer inte att dela dina uppgifter med tredje parter eller använda dem för något marknadsföringssyfte.

Enkäter
Hur får jag enkäter?

Vi kommer alltid att skicka ett e-postmeddelande till dig om det finns en ny enkät eller ett profilerat frågeformulär att fylla i. Se till att din e-postleverantör inte blockerar e-post från Din åsikt. Du kan också se de enkäter som finns tillgängliga för dig på instrumentpanelsidan när du loggar in på ditt konto.

Din chans att bli inbjuden till en enkät beror på ett antal faktorer, såsom antal och typer av enkäter vi utför vid varje tillfälle och hur mycket profilinformation vi har från dig, så att vi kan skicka dig de mest relevanta enkäterna. Se våra Villkor för mer information.


Hur lång tid tar det att fylla i en enkät?

Enkäterna kommer att variera i längd, men tar normalt mindre än 15 eller 20 minuter att fylla i. Varje enkätinbjudan via e-post kommer att berätta hur lång tid den tar och tidsfristen för att svara.


Varför kan jag inte öppna enkäten?

Om du inte kan få tillgång till vår enkät kan du prova följande:

  • Kopiera och klistra in länken från ditt e-postmeddelande i webbläsarens adressfält och tryck på retur. Detta tar dig direkt till rätt sida.
  • Se till att du kopierar hela webbadressen till webbläsaren, eftersom ibland kan länken spridas över två rader;
  • När du kopierar länken ska du se till att den inte innehåller några radbrytningar eftersom detta hindrar länken från att fungera.

Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen av populära webbläsare såsom Internet Explorer, Chrome och Firefox för att fylla i enkäter, eftersom vissa av dem kanske inte är kompatibla med äldre webbläsare.


Jag har insett att jag valde fel svar. Kan jag ändra mina svar?

Tyvärr kan du inte ändra ett svar om du har skickat det. Vi gör detta för att skydda integriteten och noggrannheten av de data vi samlar in.


Varför kvalificerade jag inte för enkäten?

Vi försöker att ställa frågor såsom kön, ålder, plats i början av varje enkät eftersom vi letar efter olika typer av människor för att besvara enkäter. Du kanske inte kvalificerar dig för en enkät av många olika skäl som baseras på dina svar till de första frågorna (demografiska kriterier och/eller konsumtionsvanor). Vi ser till att vi ställer frågor som kan diskvalificera våra paneldeltagare från enkäten i början.

Du kan också stoppas från att fylla i en enkät eftersom vi hade nått det önskade antalet svarande. Systemet stänger enkäten automatiskt när önskat antal svarande har uppnåtts.

Vi rekommenderar att du håller din profil uppdaterad, eftersom det ökar dina chanser att bli inbjuden till enkäter som passar dig.

Observera att vi inte kommer att vidarebefordra några av de uppgifter du lämnat till oss i samband med ofullbordade enkäter till våra kunder.


Varför är enkäten nu stängd?

De flesta enkäter är öppna i några dagar. Vissa enkäter är emellertid mer populära än andra och stängs snabbt om kvoten uppnås tidigare än den föreslagna tidsfristen.

Vi försöker alltid att begränsa antalet paneldeltagare så att de paneldeltagarna vi bjuder in har en god chans att svara på enkäten.

Premier
Hur kan jag lösa in mina premier?

För att lösa in din premie måste du logga in på ditt Din åsikt-konto. Om ditt saldo är 100 kr eller högre kan du lösa in en premie.

För att kontrollera listan över alla premiealternativ, besök vår premiesida .

För datasäkerhet måste du verifiera ditt konto med ett giltigt svenskt nummer för att kunna lösa in en premie. Observera att du inte kan registrera samma telefonnummer för flera konton. Detta tjänar till att skydda din säkerhet och för att förhindra bedräglig aktivitet på ditt konto.

När vi har fått ditt mobilnummer skickar vi en bekräftelsekod som du behöver för att få åtkomst till att lösa in premien. Detta steg är för ytterligare datasäkerhet och för att skydda ditt konto och ditt premiesaldo. Vi kommer inte att dela dina uppgifter med tredje parter eller använda dem i något marknadsföringssyfte.

Om du inte har en mobiltelefon kan du fortfarande verifiera ditt konto med ett fast nummer.

Obs! Om du vill lösa in mer än en premie inom en 7-dagarsperiod kan du bli ombedd att upprepa mobilverifieringen för varje transaktion.


Jag begärde en elektronisk kupong av misstag. Kan den annulleras?

Tyvärr kan vi inte annullera elektroniska kuponger eftersom de skickas till dig via e-post så snart som du begär dem och premiebeloppet dras av från ditt konto.


Kommer jag alltid att få premier när jag deltar i undersökningar?

I allmänhet kommer du att belönas med en kredit till ditt Din åsikt-konto för varje enkät du fyller i.

Premier fungerar på följande sätt:

  • I början av varje enkät ställer vi vissa frågor för att validera din lämplighet att slutföra studien.
  • När du väl har blivit vald att fortsätta fyller du bara i en fullständig enkät och vi kommer att belöna dig med ett belopp som klart anges ovanför, vilket automatiskt krediteras direkt till ditt Din åsikt-konto, med undantag för komplexa studier såsom dagbokstudier och fokusgrupper som kan ta upp till 6 veckor.

Om vi ​​identifierar att en svarande inte är ärlig i hans/hennes inställning till undersökningen, till exempel genom att ge meningslösa svar eller försöka fylla i samma enkät flera gånger, kan vi inte belöna dem. Detta händer emellertid väldigt sällan och används endast som ett sätt att stoppa de få oärliga människor från att förstöra möjligheten för alla andra.


Jag har deltagit i en enkät. När kommer jag att krediteras?

När du har avslutat en enkät ska ditt konto krediteras automatiskt, förutom komplexa studier såsom dagbokstudier och fokusgrupper som kan ta upp till 6 veckor.

Märken
Hur fungerar märken?

Märken tilldelas medlemmar som aktiverar sitt konto, fortsätter att fylla i enkäter regelbundet, fyller i sin enkätprofil och löser in premier.

Det finns fem nivåer, Brons för nybörjare, Silver, Guld, Platina och vår högsta nivå, Diamant.

På varje nivå finns viktiga prestationer (som kallas märken) som du får för din enkätaktivitet. 

Medlemsnivåerna är relaterade till aspekter av ditt medlemskap, med fokus på aktiviteter såsom att fylla i enkäter och lösa in belöningar.

Hur avancerar jag till en högre nivå?

Du kan avancera till en högre nivå genom att låsa upp alla tillgängliga märken på din nuvarande nivå. Om du till exempel är en bronsmedlem måste du slutföra alla tillgängliga märken relaterade till bronsmedlemskap för att kunna avancera till en högre nivå och bli en silvermedlem.

Du kan få märken för olika nivåer ovanför din egen. Om du till exempel har slutfört 100 % av din enkätprofil får du ett platinastatusmärke för den sektionen, men du kan inte nå diamantnivå förrän du har tagit alla märken inom platina.

Vad är en bronsmedlem?

Bronsmedlemmar har precis börjat. För att nå bronsstatus behöver du bara registrera dig och aktivera ditt konto.

Vad är en silvermedlem?

Silver är det första steget på stegen.

För att nå silverstatus måste medlemmarna:

  • Slutföra 25 % av sin undersökningsprofil
  • Fylla i en enkät under den senaste veckan
  • Fylla i sin första enkät
Vad är en guldmedlem?

Guldmedlemmar blir regelbundna enkätifyllare.

För att nå guldstatus måste medlemmarna:

  • Slutföra 50 % av sin undersökningsprofil
  • Fylla i en enkät under två på varandra följande veckor.
  • Fylla i sin 10:e enkät
Vad är en platinamedlem?

Platinamedlemmar är aktiva och regelbundna enkätifyllare som nästan har slutfört sin enkätprofil.

För att nå platinastatus måste medlemmarna:

  • Slutföra 75 % av sin enkätprofil
  • Fylla i en enkät under tre på varandra följande veckor.
  • Fylla i sin 25:e enkät
Vad är en diamantmedlem?

Diamantmedlemmarna har nått den högsta nivån. De har en fullständig enkätprofil, har fyllt i femtio enkäter (eller mer) och upprätthåller en regelbunden enkätaktivitet.

För att nå diamantstatus måste medlemmarna:

  • Slutföra 100 % av sin enkätprofil
  • Fylla i en enkät under fyra på varandra följande veckor.
  • Fylla i sin 50:e enkät
Hur bibehåller jag min märkesstatus?

För att behålla din märkesstatus måste du se till att du fortsätter att fylla i enkäter regelbundet – minst en gång i veckan. Om du inte behåller din enkätaktivitet kommer ditt märke för konsekutiva enkäter över en, två, tre eller fyra veckor att förloras och du kommer att gå ner till nästa nivå.

På samma sätt måste du hålla din enkätprofil uppdaterad - vissa sektioner löper ut med tiden, till exempel teknik, elektronik och gadgets och bilar – så om du ser att din profil minskar i procent sedan din senaste inloggning kontrollerar du och fyller i några sektioner i din enkätprofil som är mindre än 100 % slutförda.

Hjälp Om oss Partners Villkor Juridisk information Sekretess
© Din åsikt. Din åsikt är ett varumärke som tillhör Dynata Global UK Limited (f/k/a Research Now Limited).
Facebook icon Instagram icon X icon (formerly Twitter)